27 Ekim 2012 Cumartesi

Karakter Özellikleri



Başka köpeklerle geçinme
Başka petlerle geçinme
Çocuklarla anlaşma
Yabancılara davranış
İtaat seviyesi
Eğitilebilirlik
Koruma özelliği
Egzersiz ihtiyacı
Oyunculuk
Boyut ve Ağırlık
Irk boyutuOyuncak
Yükseklik Erkekde20 - 28 cm
Yükseklik Dişide20 - 28 cm
Kilo Erkekde4 - 5 Kg
Kilo Dişide3 - 4 Kg
Tüy Özellikleri
Tüy UzunluğuOrta uzunlukta
Tüy YapısıTek tabakalı, Düz, İpeksi, Kaygan.
Fırçalanma İhtiyacıHaftada bir kaç kez fırçalamak gerekir
Traş ve BanyoTraş ihtiyacı yoktur. Gerektiğinde yıkanmalıdır. Kuru şampuan uygulanabilir.
Tüy DökümüOrta derecede tüy döker
Taşıdığı RenklerBeyaz üzerine, Kızıl 
Irk Özellikleri
KişilikUysal, Zeki, Canlı ve Hareketli, Atik, Dikkatli, Sevgi dolu.
Kötü HuylarıBazen aşırı havlayabilir.
Yetenekli Olduğu GörevlerBekçi
Yaşadığı iklimIlıman İklim
En uygun yaşam alanıKüçük Boyutlu Ev
Yatkın Olduğu HastalıklarProgressif Retinal Atrofi, Diz kapağı çıkığı.
Yaşam Süresi13 - 16 Yıl
Diğerleri
Irk grubuOyuncak
Diğer İsimleri-
Bağlı Olduğu klüpAKC, ANKC, CKC, FCI (Group 9), KC,(GB), UKC
Kökeni-

26 yorum:

  1. bnm köpeğim rus finosu koruma özelliği o kadarda az deil mesela yürüyüşte kendini sevidirir sevecendir ama bugün bnm yaşlarımda bi kız geldi cebinden sıgara çıkardı ve rüzgar birden saldırmaya çalıştı yani hisleri aşırı kuvvetli ve yerinde sahibini koruma özelliğine sahip

    YanıtlaSil
  2. Benim de oglum var adi cakil.cok havliyo ama kizamiyorum beni korudugunu saniyo cok hosuma gidiyo onu cok seviyorummmm

    YanıtlaSil
  3. Benim de kız arkadaşım almış.Daha görmedim...küçük köpekler hoş oluyor.Önüne gelene saldırmıyor dışarda gördüğüm kadarıyla :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. benimkide rus finosu tahminimce

    YanıtlaSil
  6. benimkide rus finosu tahminimce

    YanıtlaSil
  7. Benim de kızım Rus Finosu Adı Zeyna, 6 aylık kilosu 6kg. Çok cana yakın, sevgi arsızı, bazı tipi bozuk veya negatif enerji alırsa havlayıp saldırıyor, çocuklara bayılıyor, oyun köpeği oyunu çok seviyor, yalnız tuvalet sorununu tam çözemedik. Erken daha ama... Aynı zamanda evde bir tekirkedim var, çok iyi anlaşıyorlar, koyun koyuna yatarlar...

    YanıtlaSil
  8. benim bir köpeğim var dişi aldığımız yer rus finosu dedi ama rus finosunun kulağı dik galiba benimkinin düşük bir bilginiz varsa söylermisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her rus finosununki dik değildir benimkide düşük.

      Sil
    2. Kulağını çok elediyseniz kulağı kırılır ama sorun olmaz kulağı dik olmaz sdc

      Sil
  9. Merhaba,
    Bizimde bir rus finosu köpeğimiz var. sizlerden yardım istiyorum. şuan 4 aylık oldu. hala çiş eğitimini veremedik. karı koca çalışıyoruz. denemediğimiz sprey ve yöntem neredeyse kalmadı ama sabah evden çıkıp akşam ancak gelebiliyoruz. fikir verirseniz çok memnun olurum. şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi yöntem gazetedir. Gazete serin ve yere yapınca ona çok kızın ve bi gazete kagidiyla sert olmicak şekilde poposuna vurun hakimiyetin sizde olduğunu anlasın çabuk alisabilirler.

      Sil
    2. Köpek sabahtan akşama kadar yalnız kalıyorsa çiş eğitimi vermeniz çok çok zor, gün boyu yalnız kalmaya alışık değiller, hele ki 4 aylık sevgi ister yazık oluyor , hep yalnız kalıyorsa umarım evde yalnız bırakmayacak birine sahiplendirmişsinizdir..

      Sil
    3. O ne sacma sey ampirik bir cevap .Neden vursun hicbir canli uzerinde siddetle birsey ogretilmezzzz,sacmalamayin .Sakin yapmayin hayvan sonra diskisini yer buna Kaprofoji denir. Cahil hareketler yapmayinn

      Sil
    4. 1.5-2 hafta boyunca her gün aynı saatte sabah ve akşam dışarı çıkar çişini doğru bı şekilde dışarı yaptığında ödül ver egerki eve yaparken görürsen hemen uyar ve kız bı zaman sonra köpeğin düşünecek ben dışarı çıktığımda çişini yaparsam ödül veriyor bu bana demekki dışarda yapmalıyım diye düşünecek ve dışarı alışacak ama eve yaparsa sert bir ses tonuyla hayır de ama kız derken sakın köpeğine bağırma kuserse eğitim bile veremezsin

      Sil
  10. bu karneyi kim,neye göre hazırlıyor hangi bilgi,hangi veri var elinde çok merak ediyorum.45 yıldır kedi köpek beslerim iki tane rus finom var,çok köpekte yoktur koruma özelliği,özellikle alan koruması,başka petlerle özellikle kedilerle hiç arası iyi değildir,vel hasıl o karne tırışkadan teyyaredir,düzenleyen arkadaş insanları yalan yanlış bilgilerle yanıltmaktadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarla gecinme kısmı biraz yanlış olmuş. Çok ilgi ister ve eşit ilgi gostermezsen çocuga zarar verebilirler ve kiskançtirlar.

      Sil
    2. kesinlikle benim rus finom eve gelen bir bebeği çok kıskandı ve maalesef odama sokmuyor ısırdığı da oldu ama 7 8 yaşındaki çocuklara pek zararı yok,üstelik çok tüy döküyor fazlasıyla havlıyor ve itaatkar değil.yabancılara da eğer eve biri geliyosa çok havlar, dışarda tanışırsa havlamıyor..koruma özelliği de çok yanlış tanımlanmış biri bana bağırsa bile çok sinirlenip saldırıya geçiyor

      Sil
    3. Aynen bende de var ve bu ozelliklerin hic birini tasimiyor tam tersi yabanci girsirmiyor eve ve en ufak sese havlar biri geldigini anlarim apartmandaki sesleei bile dinler ve cocuklarla arasi iyi degildir o kadar

      Sil
    4. Sizinki safkan degil

      Sil
  11. İnsanlar gibi kopeklerinde özellikleri var her cins köpek bir değil benim köpeğim tam bir ilgi manyağı erkeklere genelde havlıyor ben bir bayan olduğum icinmi bilemem dış kapıdan geçen oldumu yine havlıyor yanlız kalincada havlıyor sevecen hiçbir kadına havladigini görmedim daha

    YanıtlaSil
  12. Anne maltes baba malte ama köpek görüntüsü ve karakteri bildiğiniz rus finosu evde her yere çiş yapıyor böyle giderse sahiplendireceğim

    YanıtlaSil
  13. Bizimde bir finomuz var özellikleri çok benziyor.Hayatıma aldığım en şahane bişey.❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    YanıtlaSil